Öztürk, siyasal islam'ın özel ajandasında belirlenen paradigmaların dışına çıktı; aynı zamanda dindar ve modern olma imkânı ile geleneksel islam arasında sıkı bir bağ kurmak suretiyle Müslümanlara yeni bir ufuk açtı...
(El-Ahram Weekly, 1-7 Şubat 2001)
Yasar Nuri Öztürk, günümüz Türkiyesinin en ünlü ilahiyatçısı ve laik reformist bir İslam 'in öncü teorisyenidir.
(Die Zeit, 20 Şubat 2003)
Profesör Yaşar Nuri Öztürk, destekleyenleri kadar öfkelenenleri de bulunan ünlü bir ilahiyatçıdır. Türkiye'de, Dinde Yeniden Yapılanma Hareketi'nin önderi olan bu insan, geleneksel dinî uygulamalara karşı % çıktı ve bu tutumu yüzünden dinci
odakların hedefi haline geldi. Kırkı aşkın eseri bulunan Oztürk'ün kitaplarından bir kısmı İngilizce, Almanca ve Farsça'ya tercüme edilmiştir. Dinde Yenilikçi Anlayış'ın mensuplarından olan Öztürk günümüzde bu hareketin öncüsü durumundadır.
(Turkish Daily News, 16 Şubat 2003)
Öztürk şöyle düşünüyor; 'İslam dünyasına kansız ve islam'la uyuşum içinde bir demokrasi götürmenin tek yolu, Mustafa Kemal Atatürk'ün laik Türk modelini almaktır.' Oztürk'ün görüşüne göre, Batı, Atatürk'ü islam karşıtı göstermekle bir hata yapmıştır. Bu hatanın sonucu olarak, İslam toplumları Atatürk modelinden ürhmektedir. Öztürk, İslam'ın modern bîr yorumunu savunmaktadır. Ona göre, Ortadoğu'nun gelenekleri üstüne oturan 'Geleneksel İslam' Kur'an'da yazılı olan ve Sz~.Muhammed tarafından öğretilen özgün İslam değildir.
(RheinischePost, 19Mart2003)
Öztürk, İslam'ın iki yüzünü ortaya koydu. Bunlardan biri olan 'Kur'an'daki İslam' Öztürk tarafından 'Otantik İslam' alarak tanımlanıyor. Oztürk'ün, 'Uydurulmuş islam' olarak adlandırdığı İslam'ın diğer yüzüne ise tüm dünya 11 Eylül'de tanık oldu...
(Westdeutsclıe Allgcmcine Zeitung, 25 Mayıs 2003)
Profesör Öztürk, şu anda Türkiye'nin en popüler, aynı zamanda da en çok tartışılan İslam düşünürüdür... Oztürk'ün 'Kur'an'daki İslam' adlı eseri Kur'an'a Dönüş Hareketi'nin temel tası olarak kabul ediliyor.
(Prof. Dr. Werner Arnold, Heidelberg Üniversitesi)