Ihlamur Ağacı´nı benzeri aile dramlarından farklı kılan, yüzey gerçeğinin altında yatan iç uyumsuzluğu ve bu uyumsuzluğun neden olduğu gerilimi, büyük olaylara başvurmadan aktarabilmiş olmasıdır.
- Sevda Şener-
Vüs´at O. Bener taşlama ve yergiyi, söz ve hareket güldürüsüne ilişkin tekniklerle yoğurarak, çağdaş Türkiye ortamının iç kapayıcı görünümünü, ince bir ´alay´a yönelen soyut darbelerle çizer.
(...) yazarın, ´dil´ nesnesini ilk kez görüyormuşcasına algılayarak, yapıtını ´dili daha bir dil kılma´ yolunda yoğurma ustalığı, İpin Ucu´na üstünde titizlikle durulması gereken bir sanat ürünü niteliği kazandırmaktadır.
- Ayşegül Yüksel-