Günümüzde edebi tenkidin bir çeşit Babil kulesi olduğu şeklinde söz, nisbeten doğru olarak söylenmiştir. Hatta daha doğru bir ifadeyle, sadece edebi tenkidin değil akıl binasının tamamının bir Babil Kulesi olduğu da söylenebilir. Bunu doğru olarak kabul ettiğimiz takirde, şu önemli sorunun sorulması gerekir: Muhtelif seslerin sebep olduğu karışıklıktan nasıl kurtulabiliriz?
Bu sorunun cevabını, kendisinden birçok sonuç çıkarılabilecek ve değişik manalarda yorumlanabilecek olanbabil mecazında bulmak gerekir. Açıkça, insan kuleyi terk etmeye ve bela insanlara verilmeden önce geçerli olan tek dil ve tek konuşmayı tekrar öğrenmeye çalışmalıdır. Hürriyetin geçerli ve tatbik edilebilir manasını bulmak için yönümüzü, tarihleri belli olsun veya olmasın mana ve ehemmiyet bakımından edebi değere sahip çok eski efsaneleri ele alan Tekvin kitabındaki bu konuyla ilgili hikayeye çevirmemiz gerekir. Böyle bir teklif her ne kadar mantıksız gibi gözükebilirse de, mırıldanma ve homurdanmalarla baskı altına alınan, fakat hala daha evvel vaad edilmiş olan saf lisanın ümidini taşıyanlar tarafından incelenemeye, üzerinde durulmaya değer.
Geleneksel görüşün büyük ustalarından olan Coomaraswamy'nin edebiyatla ilgili gündeme getirdiği görüşler, 'ezeli hikmet' ve 'Logos' çerçevesinde meydana getirilen eserlerin anlaşılmasında önemli bir yere sahiptir. Bu kitap, geleneksel görüşleri birer teori olarak ele alan ve bunlara dair analizler yapan özgür makalelerden meydana gelmektedir.