Format | Kitap |
Barkod | 9789753636346 |
Yayın Tarihi | 2019-01-28 |
Yayın Dili | Türkçe |
Baskı Sayısı | 7.Baskı |
Sayfa Sayısı | 464 |
Kapak | Karton |
Kağıt | 3.Hamur |
Boyut | 135 X 210 |
Madem doğa bir devinim, değişme ilkesi ve madem araştırmamız doğa üzerine; devinim ne, bunu gözden kaçırmamamız gerekiyor, çünkü devinim bilinmediğinde doğa da bilinmez. Devinimin sürekli olan şeylerden olduğu düşünülüyor, sürekli kavramında ilk göze çarpan şey ise sonsuzluk... Aristotelesin Fiziki, yunanca aslıyla birlikte, ilk kez türkçede. Saffet babür çevirisiyle.
Tadımlık
Birinci Kitap
1
İlkeleri, nedenleri ya da temel öğeleri olan her araştırma alanında bilmek ve kavramak bunları anlamakla sözkonusu olduğuna göre (çünkü ilk ilkeleri, ilk nedenleri, temel öğeleri bildiğimizde her bir nesneyi bildiğimizi düşünürüz), şu açık: doğabiliminde de ilk olarak ilkeler üzerine belirleme yapmaya çalışmak gerekiyor. Yolumuz da elbette bizce daha bilinir, daha açık olanlardan, doğa açısından daha yalın, daha bilinir olanlara doğru. Nitekim bizce bilinir olanlarla mutlak anlamda bilinir olanlar aynı değil. Bunun için bu biçimde doğa açısından yalın olmayan, bizim için açık olan nesnelerden doğa açısından daha yalın ve bilinir nesnelere doğru yol almak zorunlu. Ne ki bizim için ilk anlamda açık ve seçik şeyler bileşik yapıda olanlar; daha sonra bunlar ayrılarak öğeler ve ilkeler biliniyor. Bunun için tümel olanlardan tekil olanlara gitmek gerekiyor, çünkü duyum açısından bütün daha bilinir bir şey, tümel de bir bütün; nitekim tümel pek çok nesneyi parça olarak kapsar. Adlardan kavrama gidiş de aynı bu biçimde söz konusu olur, çünkü adlar bir bütünü belirsizce imler: sözgelişi çember adı. Çemberin tanımı ise onu tek tek parçalarına bakarak ayırmakla yapılır. Çocuklar da ilkin bütün erkeklere baba, bütün kadınlara da ana derler, sonradan onları ayırırlar.