1946'da Manisa/Demirci'de doğdu. Fikir Kulübü (FK) Yönetim Kurulu ve son dönem Devrimci Gençlik Federasyonu (DEV-GENÇ) Genel Yönetim Kurulu üyeliklerinde bulundu. 12 Mart sonrası Türkiye Halk Kurtuluş Partisi Cephesi (THKP-C) ve DEV-GENÇ davalarından yargılandı. 1974 siyasal affıyla cezaevinden çıktı. Bir süre Türkiye Sosyalist İşçi Partisi'nin (TSİP) Zeytinburnu İlçe Başkanlığı'nda bulundu ve bu partinin yayın organları olan İlke ve Kitle'nin yazı kurulunda görev aldı. 1976'da Orman Fakültesi'ni bitirerek, Orman Yüksek Mühendisi oldu ve 1980'e değin Orman Bakanlığı'nın çeşitli birimlerinde çalıştı. 12 Eylül sonrası siyasal görüşleri nedeniyle Orman Bakanlığı'ndaki görevine son verildi. Askerlik dönüşü yazar-araştırmacı olarak Babıali'de çalışmaya başladı. 1980'lerin sonlarında Alevilik-Bektaşilik konusundaki çalışmalarına ağırlı verdi.
Bu ürün, bilimsel kaygı sürekli canlı tutularak gerçekleştirilen; Anadolu Aleviliğinin felsefesine-inancına, öğretisine ve erkânına yönelik bir çalışmadır. Anadolu Aleviliği, bilge olarak karşımıza çıkan erenlerin felsefesidir, bu anlamda vahiy dışı felsefi bir dindir/inançtır; bir eren öğretisidir, bu anlamda bilimsel bir kuramdır. Çalışma boyunca; a) Anadolu Aleviliğinin bir felsefi din, bir bilgelik öğretisi olduğu kanıtlanmaya; b) Kanıtlanmaya koşut olarak insan-evren-Tanrı konusundaki inanç tasarımlarına esin oluşturan, öncel ve belirleyici nesnel tasarımlar yakalanmaya ve yorumlanmaya; c) Felsefesi ve öğretisi gereği laik olan Alevi yaşama biçiminin aydınlanma, hümanizm ve etik boyutları irdelenerek geleceğimize de yol gösterecek olan Alevi ütopyasının, bu bağlamda Alevi düşsel toplum projesinin (kâmil toplum projesi) çerçevesi çizilmeye çalışıldı. Çalışmanın ikinci yarısı tümüyle Anadolu Aleviliğinin erkânına ayrıldı; okuyucuyu üretken kılmak için inançsal ve nesnel kaynakları yorumlandı.