Erkek olan kadınlar, kadın olan erkekler; önünden geçer sana selam ederiz.
Kadın fahişeler, erkek fahişeler, önünden geçer sana selam ederiz.
Sümerler yazarlar tanrıçaya sadece fahişe demediler; İnanna onlara toplumun süsüydü; Sümerin neşesiydi; sevgi kaynağıydı. O güzeldi... çekiciydi... şuhtu... şefkatliydi... en seçkin kadınlık özellikleri onda bulunurdu... Ama İnannanın bunlardan başka sembolize ettiği bir kavram daha vardı... o bereketi yönetmekteydi. Aynı Çatalhöyükün -henüz yazı bulunmadığı için adı çözülememiş- ana tanrıçası gibi.
Doğayı yenileyen, insanlara çoğalma gücü veren, doğal / doğanın kendisi bir tanrıça... Bu tanrıçanın tapımında seks ön planda olmayacaktı da kiminkinde olacaktı? Bu tanrıçanın tapınaklarında serbest seks yapılmayacaktı da kiminkinde yapılacaktı? Cinsellik o denli kutsal bir eylemdi ki, fahişelik de büyük verici bir güce dönüşmüştü. Zamanın en saygın ailerinin kız ve kadınları ona adanmış tapınaklarda bedenlerini satmak için yarışırlardı.
(Arka Kapak)